Statistik og tal
Resultater
Her følger en oplistning af de opnåede resultater i lyset af kommunens kvalitetsudvikling, kvalitetssikring og resultatmål.
Februar 2021: Ikke uddannelsesparate elever fra 8. klasse
Antal elever i 8. klasse | Antal uddannelsesparate | Antal ikke uddannelsesparate | IUP i % |
610 | 274 | 336 | 55 pct. |
Forklaring til IUP tallene
En elev er uddannelsesparat, når eleven i 8.klasse har et karaktergennemsnit på mindst 4 og af skolen vurderes at opfylde de personlige og sociale forudsætninger. For elever, som sigter mod en 3-årig gymnasial uddannelse er karakterkravet dog 5,0 og for elever, der sigter mod den 2-årige hf-uddannelse er karaktergennemsnittet 4,0.
336 elever opfylder ikke krav om standpunktskarakterer, sociale og personlige forudsætninger og er vurderet foreløbigt ikke uddannelsesparate.
Heraf er:
- 336 elever (55 pct.) vurderet ikke parat til en 3-årig studieforberedende uddannelse
- 273 elever (45 pct.) vurderet ikke parat til en 2-årig HF
- 235 elever (39 pct.) vurderet ikke parat til EUD
For 167 elever iværksættes målrettet vejlednings- og skoleindsats.
Januar 2020: Ikke uddannelsesparate elever fra 8. klasse
Antal elever i 8. klasse | Antal uddannelsesparate | Antal ikke uddannelsesparate | IUP i % |
640 | 320 | 320 | 50 pct. |
Forklaring til IUP tallene
En elev er uddannelsesparat, når eleven i 8. klasse har et karaktergennemsnit på mindst 4 og af skolen vurderes at opfylde de personlige og sociale forudsætninger. For elever, som sigter mod en 3-årig gymnasial uddannelse er karakterkravet dog 5,0 og for elever, der sigter mod den 2-årige hf-uddannelse er karaktergennemsnittet 4,0.
320 elever opfylder ikke krav om standpunktskarakterer, sociale og personlige forudsætninger og er vurderet foreløbigt ikke uddannelsesparate.
Heraf er:
- 320 elever (50 pct.) vurderet ikke parat til en 3-årig studieforberedende uddannelse
- 258 elever (40 pct.) vurderet ikke parat til en 2-årig HF
- 220 elever (36 pct.) vurderet ikke parat til EUD
For 171 elever iværksættes målrettet vejlednings- og skoleindsats.
Januar 2019: Ikke uddannelsesparate elever fra 8. klasse
Antal elever i 8. klasse | Antal uddannelsesparate | Antal ikke uddannelsesparate | IUP i % |
639 | 428 | 211 | 33 pct. |
Forklaring til IUP tallene
En elev er uddannelsesparat, når eleven i 8. klasse har et karaktergennemsnit på mindst 4 og af skolen vurderes at opfylde de personlige og sociale forudsætninger. For elever, som sigter mod en 3-årig gymnasial uddannelse er karakterkravet dog 5,0 og for elever, der sigter mod den 2-årige hf-uddannelse er karaktergennemsnittet 4,0.
211 elever opfylder ikke krav om standpunktskarakterer, sociale og personlige forudsætninger og er vurderet foreløbigt ikke uddannelsesparate.
- Heraf er 168 elever (26 pct.) ikke parat til nogen uddannelse
- Heraf er 43 elever (6,7 pct.) parat til EUD/HF; men ikke parat til en 3-årig gymnasial uddannelse
For 113 elever iværksættes målrettet vejlednings- og skoleindsats.
Feburar 2018: Ikke uddannelsesparate elever fra 8. klasse
Antal elever i 8. klasse | Antal uddannelsesparate | Antal ikke uddannelsesparate | IUP i % |
634 | 373 | 261 | 41 pct. |
Forklaring til IUP tallene
En elev er uddannelsesparat, når eleven i 8. klasse har et karaktergennemsnit på mindst 4 og
af skolen vurderes at opfylde de personlige og sociale forudsætninger. For elever, som sigter
mod en 3-årig gymnasial uddannelse er karakterkravet dog 5,0 og for elever, der sigter mod
den 2-årige hf-uddannelse er karaktergennemsnittet 4,0.
261 elever opfylder ikke krav om standpunktskarakterer, sociale og personlige forudsætninger
og er vurderet foreløbigt ikke uddannelsesparate.
- Heraf er 179 elever (28 pct.) ikke parat til nogen uddannelse
- Heraf er 82 elever (13 pct.) parat til EUD/HF; men ikke parat til en 3-årig gymnasial uddannelse
For 114 elever iværksættes målrettet vejlednings- og skoleindsats.
Marts 2017: Ikke uddannelsesparate elever fra 8. klasse
Antal elever i 8. klasse | Antal uddannelsesparate | Antal ikke uddannelsesparate | IUP i % |
632 | 506 | 126/87 | 13,77 pct. |
Forklaring til IUP tallene
126/87
- 126 = IUP - Eleverne opfylder ikke standpunktskarakterer, sociale og personlige forudsætninger
- 87 = IUP - Elever hvor UU iværksætter en målrettet vejlednings- og skoleindsats