Mad på caféer og spisestuer

Velkommen på vores caféer. Tilbuddet er for pensionister, pårørende, førtidspensionister, efterlønnere, og hvem der ellers har lyst til at spise i hyggelige omgivelser.

I Hedensted kommune har vi fem caféer: BirkelundMøllebo, Nederbylund og Nedergården. Her kan du komme og købe mad og drikke, som kan nydes i hyggelige omgivelser og i godt selskab.

Derudover har vi tre spisestuer: Bøgely, Løsning og Øster Snede Plejehjem. Spisestuerne er til de ældre, som modtager madservice eller deltager i Café 65.

Hvad serverer vi?

Størstedelen af de måltider vi tilbereder er traditionelle danske retter. En gang i mellem sætter vi en ny ret på bordet, for at give dig en særlig oplevelse.

Får du diæt, så husk at nævne det, når du bestiller. Vi tilpasser maden efter dine behov.

Spørg gerne personalet om de muligheder caféen kan tilbyde.

At spise sin middagsmad sammen med andre på en café eller i en fælles spisestue kan give både livsglæde og større appetit. Maden er også målrettet specifikt til ældres næringsbehov.

Hvem må bruge caféerne?

Alle kommunens borgere må bruge caféen, da det ikke kræver en visitation for at komme der. Derfor kan du tage din familie og venner med på café til et måltid eller en kop kaffe. Er du visiteret til at bruge caféerne, gives der tilskud til dele af menuen.

Personalet i vores caféer er altid smilende og hjælpsomme, og bærer gerne din bakke ned til bordet, hvis du har brug for det.