Digital Post

Hvis du er fyldt 15 år og har et CPR-nummer, så er du automatisk tilmeldt Digital Post. De fleste breve fra det offentlige bliver sendt med Digital Post. Det er derfor vigtigt, at du er opmærksom på, om der er ny post.

Siden 1. november 2014 har det været obligatorisk for de fleste borgere at modtage Digital Post fra det offentlige. Hvis du bor i Danmark, er fyldt 15 år og har et CPR-nummer, så gælder det også for dig.

Du kan blive fritaget for Digital Post, hvis du fx p.g.a. et handicap ikke kan benytte Digital Post, eller hvis du ikke råder over en smartphone, tablet eller computer med internetforbindelse.
Du kan blive fritaget ved at møde op i Borgerservice med dit sundhedskort.

Hold øje med posten

Når det offentlige sender breve til dig, sker det normalt med Digital Post. Det er derfor vigtigt, at du holder øje med din digitale postkasse, så du ikke overser vigtige breve, som du skal reagere på.

Du kan få besked via både e-mail og sms, når der er ny post. Husk derfor at indtaste e-mail-adresse og mobilnummer i Digital Post på borger.dk. Så er det nemmere for dig at holde øje med postkassen. 

Også for virksomheder

Alle virksomheder og foreninger med et CVR-nummer er også omfattet af Digital Post. Som virksomhed eller forening kan du kun undtages, hvis det ikke er muligt at få en internetforbindelse på firmaets adresse. Digital Post for virksomheder og foreninger findes på virk.dk.

Læs mere om Digital Post

Hvad er Digital Post?

Hvorfor er der kommet en ny løsning til Digital Post?

Digital Post in other languages

Hvor kan jeg få hjælp til Digital Post?

Hvor kan jeg læse min Digital Post?

Digital Post-appen

Kontakt

Borgerservice

Tlf.: 79755000

Digital Post til Borgerservice