Byrådets dagsordener og referater 2014-2017
Mødedato: 27. september 2017
Mødested: Byrådssalen Juelsminde Rådhus
Dagsordenpunkter
123. Åbningstid for afstemningsstedet Hjarnø ved Kommunal- og Regionsrådsvalget den 21.11.2017Klik her for at folde ud og læse mere om Åbningstid for afstemningsstedet Hjarnø ved Kommunal- og Regionsrådsvalget den 21.11.2017
Beslutningstema
Der skal tages stilling til åbningstiden på afstemningsstedet Hjarnø, Hjarnø Forsamlingshus den 21. november 2017
Sagsfremstilling
I Lov om kommunale og regionale valg §52, stk. 2 er det muligt for Kommunalbestyrelsen at beslutte at øer, herunder Hjarnø kan vente med at begynde afstemningen til kl. 09.00 på valgdagen i stedet for kl. 08.00 som de øvrige afstemningssteder.
Det kan oplyses, at på afstemningsstedet er der under 100 stemmeberettigede.
Muligheden har været drøftet i Valgbestyrelsen, og her bakkes der op om muligheden, for at ændre tidspunktet for afstemningens begyndelse på Hjarnø.
Kommunikation
Det oplyses på hjemmesiden og på valgkort, hvornår afstemningen begynder
Lovgrundlag
Lov om kommunale og regionale valg
Administrationen indstiller
at | afstemningen på Hjarnø først begynder kl. 09.00 |
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
124. Styrelsesvedtægt 2018-2021Klik her for at folde ud og læse mere om Styrelsesvedtægt 2018-2021
Beslutningstema
Drøftelse og godkendelse af styrelsesvedtægt 2018-2021
Økonomi
Der skal i kommunens styrelsesvedtægt fastsættes bestemmelse om vederlag til formænd for de stående udvalg samt formanden for Børn- og Ungeudvalget. Vederlæggelse af en pulje på 305% af borgmesterens vederlag.
Udgifter hertil afholdes indenfor den samlede ramme
Sagsfremstilling
Det fremsendte udkast til Styrelsesvedtægt for Hedensted Kommune indeholder følgende overskrifter:
- Byrådet
- Borgmesteren
- Nedsættelse af udvalg & almindelige regler for disses virksomhed mv.
- Økonomiudvalg – Udvalget for Politisk koordination & Økonomi
- De stående udvalg
- Opgaveudvalg
- Vederlag mv.
- Ændringer i vedtægten
Der arbejdes i styrelsesvedtægten med et Opgaveudvalg, der nedsættes jfr. §17, stk. 4 i Lov om Kommunernes Styrelse. Udvalget får fastlagt sine opgaver i kommissorier som Byrådet beslutter. Udvalget sammensætning beskrives i kommissoriet, og kan bestå af medlemmer af Byrådet og andre borgere, eksterne eksperter, ansatte – alt afhængigt af opgaven.
Administrationen indstiller, 11. september 2017, pkt. 140:
at udkast til Styrelsesvedtægt for Hedensted Kommune drøftes og fremsendes til Byrådets 1. og 2. behandling henholdsvis den 27. september og 25. oktober 2017.
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 140:
Der indarbejdes en række korrekturændringer samt vederlagssændringer. Fremsendes til politiske drøftelser.
Lovgrundlag
Den Kommunale styrelseslov samt Bekendtgørelse om vederlag, diæter og pension mv. for varetagelsen af kommunale hverv.
Beslutning
Oversendes til 2. behandlingen. Borgmesteren inviterer gruppeformændene til drøftelser.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
125. Tematillæg til planstrategi 2015 - behandling af bemærkningerKlik her for at folde ud og læse mere om Tematillæg til planstrategi 2015 - behandling af bemærkninger
Beslutningstema
Byrådet skal beslutte, om Tematillæg til Planstrategi 2015 vedr. turisme skal vedtages endeligt.
Økonomi
Ingen bemærkninger.
Historik
Politisk koordination og økonomi besluttede den 22.5 2017 at igangsætte arbejdet med udarbejdelsen af et tematillæg til planstrategi 2015 for at kunne byde ind på statens pulje af nye sommerhusgrunde i kystnærhedszone. Staten har tilkendegivet, at der udlægges areal til 1000 nye sommerhusgrunde i hele landet. Byrådet vedtog den 28. juni 2017 at fremsende planforslaget i offentlig høring i 8 uger fra den 29. juni 2017 til den 25. august 2017.
Sagsfremstilling
Tillægget til Planstrategi 2015 er udarbejdet for at kunne ansøge staten om at udlægge nye sommerhusområder i kystnærhedszonen. Hvis ansøgningen imødekommes, vil staten udarbejde et landsplandirektiv, der udlægger nye sommerhusgrunde. Dette vil efterfølgende skulle indarbejdes i kommuneplanen, således at hovestruktur, retningslinjer og rammer justeres.
Planforslaget har været i offentlig høring i perioden fra den 29. juni 2017 til den 25. august 2017. I høringsperioden er der indkommet fire bemærkninger. De fire bemærkninger er vedlagt som bilag. Administrationens bemærkninger vil blive gennemgået på mødet i Udvalget for Politisk Koordination & Økonomi den 11. september.
Administrationen indstiller, 11. september 2017, pkt. 142:
at der tages stilling til bemærkningerne på baggrund af administrationens bemærkninger med henblik på at ansøge staten.
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 142:
Administrationens bemærkninger indarbejdes samtidig med at forslag 4 indarbejdes.
Kommunikation
Beslutningen vil blive meddelt dem, der er kommet med bemærkninger, og lægge til grund for ansøgningen til staten.
Lovgrundlag
Planstrategi: Lov om planlægning, LBK nr. 1529 af 23. november 2015 med efterfølgende lovændringer.
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
- BILAGTematillæg til planstrategi 2015
- BILAGsamlede_bemærkninger_ny
- BILAGNyt bilag - Notat over bemærkninger
126. Undersøgelse af muligheder for etablering af midlertidige botilbud, aflastning og beskyttet beskæftigelse for voksne handicappedeKlik her for at folde ud og læse mere om Undersøgelse af muligheder for etablering af midlertidige botilbud, aflastning og beskyttet beskæftigelse for voksne handicappede
Beslutningstema
Stillingtagen til muligheder for etablering af egne tilbud i forhold til § 107 midlertidige botilbud, § 84 aflastning, § 103 beskyttet beskæftigelse, enkeltmandsprojekter og flytning af administrationen og Specialvejledningen for voksenhandicap.
Sagsfremstilling
Byrådet har afsat 5 mio. kr., som engangsbeløb til etablering af egne tilbud.
Byrådet besluttede i foråret 2016 at få udarbejdet en redegørelse for udvikling i udgifterne for Social Omsorg. Redegørelsen viser, at der har været en væsentlig udgiftsstigning for voksenhandicap, og at stigningen i høj grad omhandler stigning på eksterne tilbud (private tilbud, andre kommuner og regionen).
I dag har Hedensted Kommune ikke egne midlertidige botilbud § 107, aflastningstilbud § 84 og kun i begrænset omfang egne tilbud til beskyttet beskæftigelse § 103.
En mulighed for bedre styring af udgifterne er etablering af egne tilbud, som samtidig vil være til gavn for borgerne, der vil få tilbud i nærområdet / egen kommune.
Byrådet vedtog et kommissorium for arbejdet med undersøgelse af de mest optimale muligheder for etablering af egne tilbud til § 107 midlertidig botilbud, aflastning og beskyttet beskæftigelse.
Notat med undersøgelse er vedhæftet som bilag.
Notatet beskriver de forskellige muligheder der er for at etablere egne tilbud. Herunder mulighed for etablering af tilbudene uden for og på Kildebjerget.
Administrationen indstiller, 4. september 2017, pkt. 85:
at Udvalget skal indstille til Byrådet, hvorvidt Kildebjerget skal anvendes til etablering af egne tilbud i forhold til § 107 midlertidige botilbud, § 84 aflastning, § 103 beskyttet beskæftigelse, enkeltmandsprojekter og flytning af administrationen og Specialvejledningen for voksenhandicap.
Udvalget for Social Omsorg, 4. september 2017, pkt. 85:
Udvalget indstiller til Byrådet, at Kildebjerget anvendes til egne tilbud i forhold til § 107, § 84. § 103, enkeltmandsprojekter og flytning af administration og specialvejledningen for Voksenhandicap.
Udvalget ønsker at godkende styringsprincipperne for Kildebjerget.
Afbud fra Hanne Grangaard og Bent Poulsen
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 143:
Indstilles godkendt.
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
- BILAGEtablering af Midlertidige botilbud og aflastningspladser i Hedensted Kommune
- BILAGOplæg til Temadrøftelse i Byråd 30 august 2017
- BILAGUddybende PP show til Temadrøftelse i Byråd 30 august 2017
127. Endelig vedtagelse af lokalplan 1105 for Sneppevej - byomdannelse af erhverv til bolig med tilhørende kommuneplantillæg nr. 21.Klik her for at folde ud og læse mere om Endelig vedtagelse af lokalplan 1105 for Sneppevej - byomdannelse af erhverv til bolig med tilhørende kommuneplantillæg nr. 21.
Beslutningstema
Byrådet skal beslutte, om lokalplan 1105 for Sneppevej, byomdannelse af erhverv til bolig, med tilhørende kommuneplantillæg nr. 21 skal vedtages endeligt. Byrådet skal samtidig tage stilling til de indkomne bemærkninger og ændringsforslag.
Økonomi
Ingen bemærkninger.
Historik
Udvalget for Teknik godkendte den 3. maj 2016 hovedprincipperne for udarbejdelse af planforslagene.
Planforslagene blev vedtaget af Byrådet den 26. april 2017.
Sagsfremstilling
Planlægningen omfatter et større område i Løsning by og afgrænses af Nordre Allé mod nord, Vandmøllevej mod vest, Sneppevej mod øst og boligblokke mod syd. Sneppevej er yderligere en fordelingsvej til områdets erhverv.
Langs Vandmøllevej ligger der primært parcelhuse, mens der langs Sneppevej fortrinsvist ligger erhverv. Der er ingen tilkørsler til matriklerne fra Nordre Allé.
Formålet med lokalplanen er at udlægge området til boligområde med åben-lav og tæt-lav bebyggelse og fastsætte rammerne for, at dagligvarebutikken kan udvides. Lokalplanen er delt op i to delområder, hvor delområde I er til boligformål, og delområde II er til centerformål.
Lokalplanen skal sikre en forskønnelse, fortætning og udvikling af området, som i dag er et ældre erhvervsområde.
Bestemmelserne i lokalplanen giver mulighed for et boligområde med ca. 25 nye parceller til åben-lav eller tæt-lav bebyggelse.
Planforslagene har været i høring i perioden fra den 28. april 2017 til den 23. juni 2017.
Der er i høringsperioden indkommet 8 bemærkninger og indsigelser til planforslagene.
Der er udarbejdet et notat over de enkelte bemærkninger og indsigelser, se bilag 3. Som det fremgår af notatet, drejer bemærkningerne og indsigelserne sig primært om,
- at der ikke er taget højde for støjen fra motorvejen samt kommentarer til belægning på Sneppevej
- at højden på bygningerne kan genere naboerne og kirken
- at nogle virksomheder gerne vil ud af lokalplanen
- at der stilles spørgsmålstegn ved nogle af bestemmelserne samt beskrivelsen af byomdannelsesområdet i redegørelsen i lokalplanen.
Bliver virksomhederne taget ud af lokalplanen, vil der skulle laves støjforanstaltninger inden for lokalplanområdet mod boligerne, da der ikke må laves forringelse af virksomhedernes vilkår. Fortsætter virksomheden, som den er i dag, og der bliver bygget nye boliger, hvorefter ejendommen bliver solgt til en køber med anden type virksomhed, kan der komme krav til den nye virksomhed om overholdelse af støjgrænser for boliger.
Bliver virksomhederne derimod i lokalplanen, har de en 8-årig periode til at nedbringe støjniveauet. Hvis de gerne vil sælge deres ejendom, kan dette lade sig gøre i overensstemmelse med lokalplanen, hvis købers virksomhed er samme type virksomhed eller har aktiviteter, som støjer mindre.
Administrationen indstiller, 5. september 2017, pkt. 122:
At lokalplan 1105 vedtages endeligt med følgende ændringer:
At der i lokalplanen skal indskrives en bestemmelse angående støjafskærmning ud mod Nordre Allé og Sneppevej
At teksten omhandlende Holms Radiofabrik ændres til følgende: Der kan ifølge lokalplanforslagets bebyggelsesplan opføres boliger på nogle af de arealer, mens virksomheden med årene omdannes
At der tages konkret stilling til, om Holms Radiofabrik tages ud af lokalplanen (i tilfælde heraf udgår ovenstående pkt. 2)
At der tages konkret stilling til om Løsning Serviceudlejning tages ud af lokalplanen
At kommuneplantillæg nr. 21 vedtages endeligt
Udvalget for Teknik, 5. september 2017, pkt. 122:
Indstilles godkendt, idet Holms Radiofabrik og Løsning Serviceudlejning tages ud af lokalplanen.
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 145:
Indstilles godkendt.
Lovgrundlag
Lokalplan: Lov om planlægning, LBK nr. 1529 af 23. november 2015, § 13 stk. 2, §§ 30 og 31
Kommuneplantillæg: Lov om planlægning, LBK nr. 1529 af 23. november 2015, §§ 23 c, og 30
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
- BILAGBilag 1 - Oversigtskort
- BILAGBilag 2 - Indstillingsnotat
- BILAGBilag 3 - Notat over bemærkninger
- BILAGBilag 4 - samlede bemærkninger til høring af lokalplan 1105
- BILAGBilag 5 - Støj notat
- BILAGBilag 6 - kommuneplanramme 5.C.01
- BILAGBilag 7 - Forslag til lokalplan 1105
- BILAGBilag 8 - Forslag til kommuneplantillæg nr. 21
128. Virksomheders brug af genbrugsstationerne i Business Region AarhusKlik her for at folde ud og læse mere om Virksomheders brug af genbrugsstationerne i Business Region Aarhus
Beslutningstema
Udvalget skal tage stilling til henvendelse fra Business Region Aarhus omkring Dansk Byggeris opfordring til indførelse af ens regler for virksomhedernes adgang til genbrugspladser og ensartet og fælles betalingsmodel for virksomhedernes adgang til genbrugspladser.
Økonomi
Den nuværende ordning i Hedensted Kommune er baseret på en tilmeldingstakst på 1.500 kr. eksklusiv moms pr. virksomhed, hvilket svarer til en indtægt på 450.000 kr./år. Herudover opkræves et gebyr pr. adgang til genbrugspladserne på 200 kr. eksklusiv moms. Indtægten herfra var i 2016 ca. 500.000 kr.
Det er et grundlæggende princip i det danske affaldssystem, at ”Forurener betaler”. Det betyder, at virksomhederne skal betale for den adgang, som de har til genbrugspladser.
Den foreslåede ordning fra Business Region Aarhus vil betyde, at indtægten fra tilmeldingstaksten på i alt 450.00 kr. årligt vil bortfalde.
Omkring udvidet åbningstid vil Hedensted Kommune henvise til Remmerslund, hvor der fra den 1. september 2017 indføres døgnåbent.
Udgifterne til implementering af ny SMS-løsning vil kunne indeholdes inden for almindelig driftsbudget.
Hvis Hedensted kommune tilslutter sig forslaget, skal taksterne for 2018 revurderes for så vidt angår erhvervsvirksomheders besøg på genbrugsstationerne.
Sagsfremstilling
De 12 østjyske kommuner i Business Region Aarhus er i henvendelse fra Dansk Byggeri af 18. november 2015 blevet anmodet om, at der indføres ens regler for virksomhedernes adgang til genbrugspladser, og at pladserne - i så vid udstrækning som muligt - har åbent i tidsrummet kl. 6.30-17.30 og gerne døgnet rundt. Dertil anbefaler Dansk Byggeri samtidig, at der indføres en ensartet og fælles betalingsmodel.
Styrket Business Region Aarhus
Business Region Aarhus er det største danske vækstcenter uden for hovedstadsområdet, og arbejder for bedre rammebetingelser for virksomheder. I den forbindelse er virksomheders adgang til genbrugspladser i Business Region Aarhus kommunerne endnu nogle skidt i retning af en styrket business region, der arbejder sammen om tiltag, der giver direkte merværdi for virksomhederne.
Dansk Byggeri er en vigtig samarbejdspartner for kommunerne i Business Region Aarhus, og Dansk Byggeri er ydermere en aktiv medspiller i alliancen "ØSTJYLLAND ARBEJDER FOR DANMARK" - en alliance, der blev indgået på Christiansborgkonferencen i efteråret 2014. Det har også stor betydning, når Dansk Byggeri bidrager aktivt til varetagelsen af østjyske interesser, f.eks. i forhold til udvidelsen af E45.
Den politiske styregruppe i Business Region Aarhus har på baggrund af Dansk Byggeris henvendelse besluttet at belyse modeller, der kan lette virksomhedernes adgang til genbrugspladserne i Østjylland.
Affaldsoperatørerne i Østjylland
De 10 affaldsoperatører i de 12 Business Region Aarhus har i fællesskab drøftet og nedsat en arbejdsgruppe med repræsentanter fra 5 kommuner. Arbejdsgruppen har udarbejdet en model for adgang til genbrugspladser i Østjylland (se nedenfor), der 12. april 2017 blev sendt til høring hos de 10 affaldsoperatører og hos Dansk Byggeri. Alle 10 affaldsoperatører har tilkendegivet, at de er indstillet på at deltage i den beskrevne ordning, der overordnet vurderes at imødekomme erhvervslivets ønsker inden for en realistisk ramme for så vidt angår juridiske, tekniske og økonomiske forhold.
Model for virksomheders adgang til genbrugspladser i Østjylland
De 10 affaldsoperatører er enige om en løsning, der baserer sig på følgende punkter.
- Alle 10 affaldsoperatører vil fremadrettet tilbyde adgang til genbrugspladserne for virksomheder uden abonnement
- Som udgangspunkt tilbydes adgang i de nuværende åbningstider, da ønsket om adgang i tidsrummet kl. 7-18 kan imødekommes jævnt ud over regionen
- Der afregnes via en sms-baseret løsning, som indkøbes i fællesskab mellem de deltagende affaldsoperatører. Anskaffelsesprisen er ca. 200.000 kr. og den årlige drift ca. 20.000 kr.
- Taksten for et besøg fastsættes af hver enkelt affaldsoperatør. Det betyder, at taksten kan variere fra kommune til kommune. Vejledende pris vil være omkring 175 kr. ekskl. moms pr. besøg for erhvervskøretøj under 3500 kg. + eventuel trailer
- Farligt affald større end 10 kg afregnes særskilt ligesom, der for asbest- og PCB-holdigt-affald henvises til udvalgte pladser, og der afregnes særskilt herfor
- De 10 affaldsoperatører vedligeholder en Google-map med oplysning om genbrugspladsernes åbningstider, priser og affaldsfraktioner. Kortet er tilgængeligt på kommunernes og Business Region Aarhus’ hjemmeside
Aarhus Kommunes tilsagn om deltagelse er givet under forudsætning af, at Aarhus tilbyder afregning over Mobile Pay (og ikke SMS), og Horsens Kommunes tilsagn gives under forudsætning af, at Horsens Kommune afregner alt farligt affald også under grænsen på 10 kg/besøg.
Politisk behandling i kommunerne og tidshorisont for implementering
Sagen drøftes i kommunerne og affaldsselskaberne i Business Region Aarhus i løbet af efteråret 2017.
Implementeringen vil herefter i hovedtræk bestå af:
- Køb og opsætning af SMS-løsning
- Organisering af udbygning og vedligeholdelse af Google-map-løsning
- Udarbejdelse af fordelingsnøgle for henholdsvis anskaffelses- og driftsomkostninger
- Lokal takstfastsættelse og lokal organisering af løsningen på genbrugspladserne
Implementeringen forventes at tage 6-12 måneder.
Tilbuddet evalueres efter et år med inddragelse af de 10 affaldsoperatører og Dansk Byggeri.
Administrationen indstiller, 5. september 2017, pkt. 126:
at den foreslåede model for adgang til genbrugspladser godkendes med henblik på, at modellen implementeres snarest muligt herefter
Udvalget for Teknik, 5. september 2017, pkt. 126:
Indstilles godkendt. Taksten for erhvervsvirksomheders brug af genbrugsstationerne fastsættes til 275 kr. eksklusiv moms pr. besøg i 2018. Samtidig bortfalder tilmeldingsgebyret (i 2017 = 1.500 kr. eksklusiv moms)
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 146:
Indstilles godkendt.
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
129. F: Forslag til aflysningen af lokalplan 73 – Vedrørende et areal i forbindelse med tilkørslen til Gesagervej med tilhørende kommuneplantillæg nr. 33.Klik her for at folde ud og læse mere om F: Forslag til aflysningen af lokalplan 73 – Vedrørende et areal i forbindelse med tilkørslen til Gesagervej med tilhørende kommuneplantillæg nr. 33.
Beslutningstema
Byrådet skal beslutte om forslag til aflysning af lokalplan 73 vedrørende et areal i forbindelse med tilkørslen til Gesagervej med tilhørende kommuneplantillæg nr. 33 skal sendes i høring. Samtidigt skal Byrådet godkende, at der ikke skal gennemføres en miljøvurdering af planforslagene.
Økonomi
Ingen bemærkninger
Historik
Lokalplan 73 blev vedtaget af Hedensted Byråd den 13. august 1990.
Sagsfremstilling
Lokalplanen omfatter en del af motorvejsstrækningen E45.
Størstedelen af lokalplanen er aflyst af andre lokalplaner. Den sidste del består af delområde B, som giver mulighed for at opsætte kunstnerisk udsmykning. Arealer ejes af staten, der ikke ønkes at udnytte muligheden. Derfor ønskes den sidste del af lokalplan nr. 73 aflyst.
Aflysningen af lokalplanen bliver fulgt op af kommuneplantillæg nr. 33, der tilbagefører arealet fra byzone til landzone.
Screening for miljøvurdering
Ved vedtagelsen af aflysningen af lokalplanen vil der ikke ske ændringer i arealets tilstand. Det er vurderet, at der ikke er krav om udarbejdelse af en miljøvurdering i forhold til Lov om miljøvurdering af planer og programmer og af konkrete projekter (VVM), jf. lovbekendtgørelse nr. 448 af 10. maj 2017.
Administrationen indstiller, 5. september 2017, pkt. 121:
At forslaget til aflysning af lokalplan 73 samt tilhørende kommuneplantillæg nr. 33 fremlægges i 8 uger i offentlig høring
Udvalget for Teknik, 5. september 2017, pkt. 121:
Indstilles godkendt.
Fraværende: Tage Zacho Rasmussen.
Udvalget for Politisk Koordination og Økonomi, 11. september 2017, pkt. 144:
Indstilles godkendt.
Kommunikation
Planforslagene offentliggøres i henhold til planlovens § 33 stk. 2 og §45 stk. 3. Afgørelsen om at der ikke skal udarbejdes en miljøvurdering offentliggøres samtidigt.
Lovgrundlag
Lov om planlægning, LBK nr. 1529 af 23. november 2015, § 33 og § 45.
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
- BILAGBilag 1 - Oversigtskort
- BILAGBilag 2 - Forslag til aflysning af Lokalplan nr. 73
- BILAGBilag 3 - Forslag til kommuneplantillæg nr. 33
- BILAGBilag 4 - Miljøscreening
130. F: Månedlig evaluering af integrationsindsatsenKlik her for at folde ud og læse mere om F: Månedlig evaluering af integrationsindsatsen
Beslutningstema
Orientering om den månedlige evaluering af integrationsindsatsen for August måned 2017
Beslutning
Til efterretning
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
131. OrienteringKlik her for at folde ud og læse mere om Orientering
Beslutningstema
- Månedsopfølgning August måned. Hvordan forventes regnskab 2017 at holde i forhold til budgettet.
Beslutning
Til efterretning.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
Bilag
132. Lukket punkt: Ekspropriation - Lukket punktKlik her for at folde ud og læse mere om Lukket punkt: Ekspropriation
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
133. Lukket punkt: Overtagelse af ejendom - Lukket punktKlik her for at folde ud og læse mere om Lukket punkt: Overtagelse af ejendom
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
134. Lukket Punkt: Aftale om jordkøb - Lukket punktKlik her for at folde ud og læse mere om Lukket Punkt: Aftale om jordkøb
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
135. Lukket Punkt: Ekspropriation af areal - Lukket punktKlik her for at folde ud og læse mere om Lukket Punkt: Ekspropriation af areal
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm
136. Lukket punkt: Køb af areal - Lukket punktKlik her for at folde ud og læse mere om Lukket punkt: Køb af areal
Beslutning
Godkendt.
Fraværende: Ole Vind, Liselotte Hillestrøm