Drøftelse af oplæg fra IMO samt stillingtagen til næste skridt i forhold til formidlingsindsatser.
Klima- & Energirådet har arbejdet med formidling og har i den forbindelse fået et oplæg fra Mediegruppen om en PR indsats med avis som omdrejningspunkt.
Klima- & Energirådet har bedt om et oplæg fra IMO (Iværksæt Med Omtanke), som vil præsentere en alternativ tilgang til markedsføring/ formidling.
IMO præsenterer deres oplæg på mødet.
at | Klima- & energirådet drøfter oplægget og beslutter hvad næste skridt skal være i forhold til formidlingsindsatser. |
Vi fik oplæg fra EMO om et bud på hvordan en mediestrategi kan igangsættes. Formålet er at samle Klima- & Energirådet og Hedensted Kommune som samlet enhed. Der skal sættes fokus på de grønne ting der sker i kommunen. Strategien målrettes tilflytning og erhvervstiltrækning. Midlet er bæredygtighed. Alt hvad der fokuseres på er de grønne og bæredygtige aktiviteter. Data viser at de målgrupper som Hedensted Kommune ønsker at tiltrække, tiltrækkes af den bæredygtige dagsorden. Derfor vil vi kunne måle vores succes på det grønne, ved at måle på tilflyttere og erhverv. Vi kan måle om vi rammer gruppen af potentielle tilflyttere og erhverv ved at følge med i datastrømme i vores markedsføring (hvor mange liker, deler og kommenterer diverse opslag). (Det grønne er på mange måder ellers svært at måle på).
På baggrund af oplægget var der en del dialog, som endte med at rådet ønsker at starte op med denne form for markedsføring, og at denne naturligvis koordineres med kommunens kommunikationsfolk.