Socialrådgiver til Arbejdsrehabilitering

Om jobbet

Vi søger en ny kollega til Arbejdsrehabilitering. Arbejdsopgaven består i koordinerende indsats/sagsbehandling for de borgere, der er i et ressourceforløb samt for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere.

Stillingen ønskes besat snarest muligt. Der er tale om en fast stilling på 37 timer i et dynamisk og udviklingsorienteret team.

Dine arbejdsopgaver vil omfatte borgere, som har problemer ud over ledighed og ofte en tværfaglig indsats:

  • Tværfaglig koordinering af ressourceforløbsmodtageres indsatsplan.
  • Tværfagligt samarbejde internt og eksternt for at bevare borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet.
  • Myndighedsopgaver, såsom opfølgning på indsatsplan, vurdering af rådighed, og udarbejdelse af forberedende rehabiliteringsplaner samt afgørelser.
  • Rådgivning og vejledning om bevilling/indstilling til ressourceforløb, revalidering, fleksjob samt førtidspension i de tilfælde, hvor dette er nødvendigt.

Din profil

Vi forventer:

Da vi er en projektorienteret organisation, forventes det, at du deltager aktivt i projekter som en del af dit daglige arbejde.

At du sætter dig ind i intentionerne bag lovgivningen på dit arbejdsområde og generelt arbejder aktivt med Lov om Beskæftigelse og dens muligheder.

At du gennem dit arbejde faciliterer borgerens hjælp til selvhjælp ved at holde fokus på borgerens ressourcer/kompetencer og ved at holde ansvaret for processen hos borger, samt ved at inddrage relevante samarbejdspartnere (tværfaglighed).

Kvalifikationer:

Du skal være uddannet socialrådgiver eller have anden relevant socialfaglig baggrund og have lyst til at arbejde med målgruppen, desuden skal du kunne være i processen med job som målet for den enkelte borger. Det er vigtigt, at du kan udføre relations- og motivationsarbejde for målgrupperne, hvor flere er langt fra arbejdsmarkedet, så I sammen kan nærme jer målet.

Det er vigtigt at du desuden:

  • er robust i forhold til at arbejde med borgere på kanten af arbejdsmarkedet og har en fast tro på og overbevisning om at beskæftigelse og hel eller delvis selvforsørgelse gør en positiv forskel for borgeren,
  • har flair og interesse for IT systemer og administrativt arbejde, gerne med kendskab til SBSYS og FASIT,
  • har gode samarbejdsevner og kommunikationsevner i skrift og tale,
  • har en udviklingsorienteret tilgang til dit arbejde,
  • kan bevare overblikket og arbejde selvstændigt og struktureret og kan påtage dig myndighedsrollen,
  • er engageret og positiv som person, og har let ved at skabe kontakt og tillid, både arbejdsmæssigt og kollegialt,
  • er positiv over for de forandringer, vi løbende står i, og at du engagerer dig i at skabe resultater,
  • vil være en del af vores attraktive arbejdsplads.

Derfor skal du vælge os

Vi kan tilbyde dig:

  • Spændende og udfordrende arbejdsopgaver. Du er med til den løbende udvikling omkring arbejdsrehabilitering. En personalegruppe der støtter hinanden med en uhøjtidelig omgangsform og en samarbejdskultur, der hviler på en anerkendende og værdsættende tilgang.
  • En arbejdsplads hvor der bliver lagt vægt på, at opgaverne løses bedst på tværs af de forskellige kompetencer i Jobcenteret og kommunen, og hvor borgerens eget ansvar og tilknytning til arbejdsmarkedet er et grundlæggende princip for indsatsen. Et godt arbejdsklima med plads til et godt grin i hverdagen.
  • Sagssparring og kollegial sparring.
  • Et grundigt introduktionsforløb hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende samt relevant oplæring. Vi har flekstid, kantineordning, sundhedstilbud og en velfungerende personaleforening, der arrangerer fester.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst. Der kan forhandles kvalifikations- og funktionsløn.

Hvis du vil vide mere

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte:

  • Beskæftigelsesrådgiver Peter Ahlmann på tlf. 7975 5443
  • Beskæftigelsesrådgiver Linda Due på tlf. 7975 5484
  • Beskæftigelsesrådgiver Tanja Pedersen på tlf. 2034 9108
  • Afdelingsleder Allan Munkholm på tlf. 4046 7428

Ansøgning

Ansøgningen skal være Hedensted kommune i hænde senest den 1. november 2020.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 12. november 2020.

Kontakt

HR, Politik & Udvikling - HR

Tlf.: 79755000

Send e-mail til HR, Politik & Udvikling - HR